Zgłoś szkodę

Ogólne zasady obsługi reklamacji
Opracowane w oparciu o przepisy ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń.
1. Osoba, która złożyła wniosek o zawarcie Umowy (poszukujący ochrony ubezpieczeniowej), Ubezpieczający, Ubezpieczony, Uposażony lub osoba uprawniona z Umowy mają prawo do składania reklamacji związanej z zawarciem lub wykonywaniem Umowy przez Ubezpieczyciela.
2. Reklamacja może być złożona:
1) Korespondencyjnie - na adres siedziby Ubezpieczyciela, przesyłką pocztową w rozumieniu przepisów prawa pocztowego,
2) Osobiście – w siedzibie Ubezpieczyciela,
3) Telefonicznie – poprzez Infolinię.
Na żądanie Klienta Ubezpieczyciel przekaże potwierdzenie złożenia reklamacji - pisemnie lub w inny sposób uzgodniony z Klientem.
3. Ubezpieczyciel rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni od jej otrzymania, Ubezpieczyciel przekaże w ww. terminie wyjaśnienia dotyczące przyczyny opóźnienia rozpatrzenia reklamacji, wskaże okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy oraz określi przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, z zastrzeżeniem, iż nie może on przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
5. Ubezpieczyciel przekaże odpowiedź na zgłoszoną reklamację w postaci papierowej lub na innym trwałym nośniku informacji.
Polubowne rozwiązanie sporu
Alternatywą dla złożenia reklamacji jest przeprowadzenie mediacji.
W InterRisk jesteśmy otwarci na dialog i polubowne rozwiązywanie ewentualnych sporów z naszymi Klientami, gdy tylko jest to możliwe. Jedną z efektywnych form szukania porozumienia w sprawach, w których obie strony wyrażają wolę rozmów, jest postępowanie mediacyjne prowadzone w ramach Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Istotą mediacji jest poszukiwanie, w obecności bezstronnego, wybranego przez strony mediatora, satysfakcjonującego rozwiązania.
W celu zainicjowania mediacji należy wypełnić formularz:
Umowa o mediację (do pobrania na stronie KNF pod adresem:
www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/Umowa_o_mediacje%2010_62584.08_62584.2018_62584.pdf
i przesłać go do Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF (Pl. Powstańców 1, 00-030 Warszawa)
Dalsze informacje znaleźć można na stronie:
www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny/mediacja
Aktualna lista podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozstrzygania sporów
1. Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego
www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny/informacje_ogolne
2. Rzecznik Finansowy
- Bezgotówkowa naprawa w wysokiej klasy serwisie
- Auto zastępcze na cały okres naprawy
- Usługa „door to door”, czyli odbiór i dostawa pojazdu Klienta po naprawi
- Oględziny uszkodzonego pojazdu w serwisie
- Kalkulacja kosztów naprawy w serwisie
- Gwarancja na naprawę
- Pomoc w zagospodarowaniu uszkodzonego pojazdu
- Pomoc w kompletowaniu dokumentacji
Samochód zastępczy z OC – sprawdź cenę, za jaką możemy go dla Ciebie zorganizować
Jeżeli z powodu szkody nie możesz korzystać ze swojego pojazdu, możemy udostępnić za darmo pojazd zastępczy. Na każdym etapie likwidacji szkody w celu organizacji podstawienia pojazdu zadzwoń pod nr 22 212 20 12 lub do likwidatora szkody.
Jeżeli decydujesz się wynająć pojazd od innego podmiotu, wynajęty pojazd zastępczy powinien być zasadniczo podobnej klasy, co pojazd uszkodzony. InterRisk zastrzega sobie prawo do weryfikacji stawek dobowych najmu do wysokości stawek płaconych przez InterRisk za darmowe udostępnienie pojazdu poszkodowanemu, wskazanych w tabeli poniżej. Powyższe wynika z ciążącego na poszkodowanym obowiązku minimalizacji rozmiarów szkody - art. 16 ust.1 pkt. 2 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz treści uchwały Sądu Najwyższego z dnia 24 sierpnia 2017 r. - sygnatura akt III CZP 20/17.
InterRisk zrefunduje koszty wynajmu pojazdu zastępczego pod warunkiem potwierdzenia odpowiedzialności za szkodę oraz w przypadku, gdy wynajęcie pojazdu będzie celowe i ekonomicznie uzasadnione.
Przykładowe wyceny
Grupa pojazdu | Przykładowe modele pojazdów | Stawka netto |
A | Skoda Citigo, Citroen C1, Hyundai i10 | 70 zł |
B | Ford Fiesta, VW Polo, Toyota Yaris | 75 zł |
C | Opel Astra, Renault Megane, VW Golf | 85 zł |
D | Ford Mondeo, VW Passat, Toyota Avensis | 125 zł |
E | Audi A6, BMW 5, Mercedes E | 230 zł |
F | Audi A8, BMW 7, Mercedes S, Porsche Panamera | 400 zł |
G | Audi TT, BMW Z4 | 230 zł |
VAN | Ford S-Max, Seat Alhambra, Renault Espace | 130 zł |
SUV Mini | Nissan Qashqai, Kia Sportage, VW Tiguan | 125 zł |
SUV | Volvo XC60, Audi Q5, BMW X3 | 230 zł |
SUV Premium | Volvo XC90, Audi Q7, BMW X5 | 400 zł |
Małe pojazdy dostawcze | Fiat Doblo, Renault Kangoo | 130 zł |
Duże pojazdy dostawcze | Peugeot Boxer, Fiat Ducato, Renault Trafic | 220 zł |
Pickup | VW Amarok, Nissan Navara, Toyota Hilux | 230 zł |
Terenowy | Jeep Wrangler, Land Rover Defender | 230 zł |
Utrata wartości handlowej pojazdu po szkodzie
Stosując wytyczną nr 21 Wytycznych dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych z dnia 16.12.2014 r. wydanych przez Komisję Nadzoru Finansowego uprzejmie informujemy, o ile roszczenie jest zasadne, o możliwości zgłoszenia roszczenia w związku z utratą wartości handlowej pojazdu z tytułu wystąpienia szkody, stanowiącej różnicę pomiędzy wartością rynkową pojazdu przed szkodą i po dokonaniu naprawy pojazdu po szkodzie.
„Ogólna informacja Polskiej Izby Ubezpieczeń w sprawie rynkowego ubytku wartości handlowej pojazdu po szkodzie.”